Motala Seglargymnasium

Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Motala Seglargymnasium - 27 oktober 2009 20:58

Lovveckan i full gång, då får man lov att ta det lite lungt en liten stund varje dag! Vad göra under den  lungna tiden då ? Studier passar bra när man kan fokusera i lugn och ro!

Måndagen började med nya teknikfilmen Advansed Laser Boat Handling en DVD på 55 min, har sett den två gånger nu och är helt okey, en femhundring kostade den inkl flyg över atlanten

 

Idag var det den Nya Väderboken av b la Pär Holmgren ( på TV 4) som plöjdes igenom,

i alla fall vet jag nu var jag kanske kan hitta lite kanske ny väderfakta. Boken rekommenderas!


I morgon blir det RYA:s nya bok Tactis.. taktik och strategi är som du vet till stor delar

fasta situationer men jag har smygtittat och boken är intressant.

Lovet forsätter med  läran om att bli en smartare i  kappsegling både från coach och seglarsidan.


Lugn bara på jullovet har "Gurras" pappa redan sett till att att jag skall läsa en hel del om vad det amerikanska oraklet Dave Dellenbaugh  skriver  i Speed & Smart


Dags för lunga stunden igen!


Ovido - Quiz & Flashcards